• IMG_2510.JPG
  • IMG_3357.JPG
  • IMG_3458.JPG
  • IMG_3708.JPG

Kattints a képre a regisztrációért!

„Határtalanul pályázat”: HAT-17-01-2017-00908 pályázat

Ideje: 2018.04.26. - 2018.04.28.

Célország  megnevezése : Románia (Nagykároly, Érmindszent, Zilah, Torockó, Kolozsvár, Torda, Tordai-hasadék, Nagyenyed, Gyulafehérvár, Vajdahunyad, Arad)

Résztvevők:  25  fő, 7. osztályos tanuló

Kísérő tanárok: Bányainé Bartha Ildikó, Porubszki Gábor, Katona Ágnes

Összeg:  1 497 400 Ft

Programok:

1. nap

Határátlépés Vállaljnál. első település, amellyel megismerkedtünk Nagykároly. Károlyi kastély, volt Aranyszarvas fogadó, ahol Petőfi Sándor megismerkedett Szendrey Júliával. Utazásunkat folytattuk Érmindszentre (Ady Endre falva), ahol felkerestük Ady szülőházát. Itt egyik tanuló elszavalt egy Ady verset, és megkoszorúztuk Ady Endre szobrát. Zilah régi központjában a Wesselényi szobrot és a régi Wesselényi kollégiumot néztük meg. Ezután tovább utaztunk szállásunkra, Torockóra.

Reggeli után megismerkedtünk Torockó központjával, és megnéztük a Néprajzi Múzeumot. Látogatást tettünk a Sebes Pál Általános Iskolába, ahol kölcsönösen bemutattuk iskoláinkat, oktatási rendszerinket. Este a szállásunkon jó hangulatú, barátságos focimeccsre került sor az iskola tanulóival. Ezután Kolozsvárra mentünk. Kolozsvár városközpontjában sétálva megismerkedtünk a következőkkel: Mátyás király szobra és szülőháza, Szent Mihály templom. Tovább utaztunk Tordára, ahol a sóbányát néztük meg, majd egy túra keretében a Tordai hasadék sziklái között sétáltunk. Innen visszamentünk Torockóra a szállásunkra.

Összecsomagolás és reggeli után elindultunk Nagyenyeden, megnéztük a Bethlen Gábor Kollégiumot, és a vártemplomot. Gyulafehérvárra érkezve, sétát tettünk a vár falai között, megtekintettük a Székesegyházat, melyet Szent István alapított, majd Hunyadi János és László sírját. Koszorúztunk is a sírnál. Ezt követően Vajdahunyad vár látogatása következett, túlzás nélkül állítható, Erdély, sőt egész történelmi Magyarország egyik leglátványosabb, legmonumentálisabb várkastélya. Utolsó állomásunk Arad volt, ahol a 13 aradi vértanú emlékművéhez érkezve, elénekeltük a Himnuszt, majd koszorúztunk is. Egyik tanulónk készült, és tisztelettel felsorolta a vértanúk neveit. Innen már utunk hazafelé vezetett.

Pályaválasztáshoz kapcsolódó kérdőívek

A teszteket a Google rendszerbe való belépés után tudják a gyerekek kitölteni. Az űrlapot csak egyszer lehet kitölteni, a kitöltése anonim. A kérdőívek azonos tartalmúak, mindegyik 13 kérdést tartalmaz, a kitöltése nem sok időt vesz igénybe. Az utolsó kérdés után a „KÜLDÉS” szövegre kattintva kerül kiértékelésre az összes válasz, tehát fontos a küldés gombra kattintani a végén!

7. osztályosok

8. osztályosok

Informatika Hittan Honismeret Egyéb
5. évfolyam 6. évfolyam 7. évfolyam 8. évfolyam

Szőlő projekt:

1. A gönci hordó és a tokaji aszú

2. Szőlő- és bortermelés, felhasználás (2014-2016)

Mérés Direktcím: szoloprojekt

Mennyi időt vesz el tőled kedvenc Tv sorozatod?

Ide kattintva ki tudod számolni!

Képszerkesztés

A számítógépes képeket két csoportba osztjuk aszerint, hogy milyen módon állítja elő és tárolja a számítógép:

1. pixelgrafikus (bittérképes) képek
  2. vektorgrafikus képek

Pixelgrafikus (vagy másként bittérképes) kép:

• A kép egy rácsháló pontjaiból (pixelekből) áll.
  • Tárolása egyszerű.
  • A kicsinyítéskor, nagyításkor vagy egyéb módosításkor viszont minőségük jelentősen romolhat.
  • Elsősorban a fényképek és ábrák tárolására használjuk.
  • A formátum hátránya, hogy a kicsinyítés vagy nagyítás műveletei mindig torzítással járnak (kockásodás).
  • Nehézségekbe ütközünk, ha az ilyen típusú állományokon bizonyos műveleteket szeretnénk végezni.
  • Jellemző képformátumok: BMP, PCX, GIF, JPG, PNG, TIF,
  • Az állományok igen nagyméretűek, minden egyes képpontról el kell tárolni a rá jellemző színinformációt.

Vektorgrafikus kép:

• A kép elkészítésének módját tárolják a fájlban matematikai képletek segítségével, melyeket Bézier-görbéknek neveznek.
  • A képeket alkotó objektumokcsomópontokból, ezeket összekötő görbékből és a görbékhez húzható érintő szakaszokból állnak össze.
  • A fájl mérete nem a kép méretétől és színmélységétől függ elsődlegesen, hanem a kép bonyolultságától (csomópontok, objektumok számától).
  • Jellemző képformátumok: EPS, CDR, CMX, GEM ...
  • SVG (weboldalak), MS Office beágyazott rajzeszközei is alkalmazzák

Pixeles nagyítás

Vektorgrafikus nagyítás

RGB színkeverési modell. Más néven additív (összeadó) színkeverés.

A három alapszín: vörös (Red), zöld (Green) és kék (Blue). Additív színkeverés esetén ebből a három alapszínből keverhetők ki a színek a fehértől a feketéig.

Lényege, hogy a különböző színes fények egymással összeadva újabb színeket adnak, vagyis az alapszínek összeadásával állítjuk elő őket. Alkalmazás pl.: monitorok.