• IMG_2510.JPG
  • IMG_2543.JPG
  • 38647499_1975040639194509_8582636871333445632_n-1.jpg
  • IMG_2461.JPG
  • IMG_2817.JPG
  • IMG_2826.JPG
  • IMG_2836.JPG
  • IMG_3357.JPG
  • IMG_3458.JPG
  • IMG_3708.JPG

Az ember életének három nagy fordulója: a születés, a házasság és a halál

I. A gyermek születése

Gyermekszülés, az anya és az újszülött ellátása, keresztelő, keresztelői lakoma

II. A házasságkötés szokásai

Udvarlás, kézfogó, jegyesség, a lakodalom előkészületei
A lakodalom tisztségviselői, résztvevői: vőfély, násznagyok, nyoszolyólányok, szakácsasszony, násznép, nézők, hívatlanok.

 

Ha a lenti képre kattintasz lakodalmi szokásokat, játékokat találsz. Válassz ki kettőt és írd le a füzetedbe!

A kép forrása: http://egriemma.blogspot.com/2017/08/uj-torveny-lakodalmas-zenekarral.html

    7. évfolyam  
    Földrészek  
       

Kattints a képre a regisztrációért!

 „Határtalanul pályázat”: HAT-17-01-2017-00908 pályázat 

Ideje: 2018.04.26. - 2018.04.28. 

Célország  megnevezése : Románia (Nagykároly, Érmindszent, Zilah, Torockó, Kolozsvár, Torda, Tordai-hasadék, Nagyenyed, Gyulafehérvár, Vajdahunyad, Arad)

Résztvevők:  25  fő, 7. osztályos tanuló

Kísérő tanárok: Bányainé Bartha Ildikó, Porubszki Gábor, Katona Ágnes

Összeg:  1 497 400 Ft

Programok:

  1. nap

Határátlépés Vállaljnál. első település, amellyel megismerkedtünk Nagykároly. Károlyi kastély, volt Aranyszarvas fogadó, ahol Petőfi Sándor megismerkedett Szendrey Júliával. Utazásunkat folytattuk Érmindszentre (Ady Endre falva), ahol felkerestük Ady szülőházát. Itt egyik tanuló elszavalt egy Ady verset, és megkoszorúztuk Ady Endre szobrát. Zilah régi központjában a Wesselényi szobrot és a régi Wesselényi kollégiumot néztük meg. Ezután tovább utaztunk szállásunkra, Torockóra.

  1. nap

Reggeli után megismerkedtünk Torockó központjával, és megnéztük a Néprajzi Múzeumot. Látogatást tettünk a Sebes Pál Általános Iskolába, ahol kölcsönösen bemutattuk iskoláinkat, oktatási rendszerinket. Este a szállásunkon jó hangulatú, barátságos focimeccsre került sor az iskola tanulóival. Ezután Kolozsvárra mentünk. Kolozsvár városközpontjában sétálva megismerkedtünk a következőkkel: Mátyás király szobra és szülőháza, Szent Mihály templom. Tovább utaztunk Tordára, ahol a sóbányát néztük meg, majd egy túra keretében a Tordai hasadék sziklái között sétáltunk. Innen visszamentünk Torockóra a szállásunkra.

  1. nap

Összecsomagolás és reggeli után elindultunk Nagyenyeden, megnéztük a Bethlen Gábor Kollégiumot, és a vártemplomot. Gyulafehérvárra érkezve, sétát tettünk a vár falai között, megtekintettük a Székesegyházat, melyet Szent István alapított, majd Hunyadi János és László sírját. Koszorúztunk is a sírnál. Ezt követően Vajdahunyad vár látogatása következett, túlzás nélkül állítható, Erdély, sőt egész történelmi Magyarország egyik leglátványosabb, legmonumentálisabb várkastélya. Utolsó állomásunk Arad volt, ahol a 13 aradi vértanú emlékművéhez érkezve, elénekeltük a Himnuszt, majd koszorúztunk is. Egyik tanulónk készült, és tisztelettel felsorolta a vértanúk neveit. Innen már utunk hazafelé vezetett.

Pályaválasztáshoz kapcsolódó kérdőívek

A teszteket a Google rendszerbe való belépés után tudják a gyerekek kitölteni. Az űrlapot csak egyszer lehet kitölteni, a kitöltése anonim. A kérdőívek azonos tartalmúak, mindegyik 13 kérdést tartalmaz, a kitöltése nem sok időt vesz igénybe. Az utolsó kérdés után a „KÜLDÉS” szövegre kattintva kerül kiértékelésre az összes válasz, tehát fontos a küldés gombra kattintani a végén!

 

7. osztályosok

 

 

8. osztályosok

Informatika Hittan Honismeret Egyéb
5. évfolyam 6. évfolyam 7. évfolyam 8. évfolyam    

Szőlő projekt:

1. A gönci hordó és a tokaji aszú

            2. Szőlő- és bortermelés, felhasználás (2014-2016)
             
             Mérés Direktcím: szoloprojekt
             
             
             
             
             
Ugrás a lap tetejére!